Afstand Duur Snelheid Stijging Daling
0,0 km 0,0 km/h 0 m 0 m

09-01-2022

Een update van mijn terugreis.

Nadat mijn compagnon Luc Scheper op nieuwjaarsdag weer vertrokken was had ik een paar dagen rust. Ik heb veel gewandeld langs de stranden van Tarifa. Geprobeerd mijn telefoon, die al de hele reis stuk is, te vervangen. Mijn beeldscherm raakt oververhit na 5 minuten en stopt dan. Helaas is het me niet gelukt mijn gegevens over te zetten. Sommige apps wel en vele andere niet. De Wifi verbindingen zijn heel slecht in Tarifa. Uiteindelijk dacht ik genoeg te hebben overgezet werkte mijn reisapp niet meer. Die is gekoppeld aan je toestel. Dus heb ik besloten verder te gaan met mijn oude telefoon.

Sandra Kolner en Mark Lette zijn een dag overgekomen naar Tarifa. Zij wonen al zes jaar in de buurt van Malaga. We hebben lekker wijn gedronken met tapas in de zon. Heerlijk. Ouderwets gezellig.

Na vier dagen ging mijn reis naar Madrid. Een prachtige stad. In de middag ben ik in bed gaan liggen, omdat ik hoofdpijn had en het heel koud had. Ik voelde me al een paar dagen soms duizelig en alles leek erop dat ik last had van mijn sinus holtes. Een lichte voorhoofdsholteontsteking. Toch heb ik maar even een zelftest gedaan en die was negatief. Gelukkig. Dus ben ik vroeg gaan slapen. Die nacht had ik regelmatig last van een bloedneus en ‘s morgens kon ik niet veel eten.

Die ochtend vertrok ik met de trein naar San Sebastian. Ik moest 2 keer overstappen en het was een lange reis. In San Sebastian had ik goed geslapen en voelde me weer wat beter. Alleen had ik onderweg wel last gekregen van diarree. Na mijn eerste nacht in San Sebastian ging het wel weer. Ik ben naar het aquarium geweest en heb daarna lekker geluncht en ben toen het ging regenen in de middag weer vroeg naar bed gegaan.

De volgende ochtend was ik redelijk goed te pas. Ik had een korte reis naar Bayonne in Frankrijk. Bij het inchecken mocht ik echter niet boarden, omdat mijn coronabewijs tot mijn grote verbazing niet meer geldig was. Na aandringen mocht ik toch mee. Ik heb immers ook mijn gele boekje. Tijdens de reis kwam de politie alle coronabewijzen checken en paspoorten. Wederom gaf de check aan dat mijn coronabewijs ongeldig was. Dus ik mijn vrouw gebeld. Wat blijkt? Mijn pas was al op 15 december in Frankrijk niet meer geldig is. Ze accepteren hier geen 1 malig Janssen vaccin. Ik heb voor mijn reis nog zo geprobeerd een booster te krijgen. Dat mocht toen nog niet. Mooi klote. Ik mag dus nergens naar binnen. Niet in de horeca en niet in gewone winkels. Gelukkig kon ik gisterenmiddag mijn kleren wassen bij een wasserette naast het hotel. Deze bijzondere wasserette was ook een lunchroom, nagelstudio en kapsalon. Ik mocht blijven zitten en heb daar gezellig de hele middag thee gedronken. Op het station hier tegenover heb ik wat brood gehaald en ben maar weer vroeg in bed gaan liggen.

Die middag had ik weer veel last van duizeligheid en werd ik heel kortademig. Alsof er dikke slijmlagen aan mijn longen kleefden die ik niet kon ophoesten. Ik voelde me heel benauwd en ben maar weer een test gaan doen. Ik hoefde niet lang te wachten tot het tweede streepje verscheen. Positief!

Ik heb me gelijk gemeld bij de receptie van het hotel. Ik moet zeggen dat ze het hier goed hebben opgepakt. Een huisarts heeft me onderzocht. Maandag moet ik me laten testen en woensdag weer. Zolang de test positief is moet ik in quarantaine blijven. Erg spannend allemaal. Het hotel brengt me ‘s ochtends ontbijt. Ik ga de komende dagen mijn dagen vullen met TV kijken en lezen. Ik heb twee Engelstalige boeken gekocht onderweg. Nu zit ik hier eenzaam op mijn kamer.

Ik hoop zo dat ik donderdag naar huis kan, zodat ik vrijdag thuis kan zijn op de verjaardag van mijn liefste dochter. Gelukkig kon de huisarts vaststellen dat ik in goede conditie was. Mijn bloeddruk, hartslag, saturatie waren allemaal goed. Het is een merkwaardig einde van een mooie tocht. Ik hoop dat ik weer snel gezond ben. En mijn verdere terugreis voorspoedig verloopt.

Grandes bisous❤

Ook sponsoren?

Maak een bedrag over naar:
NL95 ABNA 0246 0455 58
t.n.v. C.H. Riemersma o.v.v. "Kees fietst"